vrijdag 5 juni 2009

Energy Never Dies

Sjeeeeetje zeg...... vandaag is toch wel een speciale dag voor mij. Ik weet nog 4 jaar geleden, in Mei was precies zo'n dag. En al die jaren hebben we zo hard gewerkt, zo hard ons best gedaan, en door persoonlijke redenen, het steeds maar weer moeten uitstellen, en uitstellen, maar door zoveel wederzijds begrip, staan we er nu toch maar weer. Met iets nieuws. Iets compleet anders. Ik hoop de inbreng die ik zo met volle overtuiging erin heb weten te brengen ook mag kunnen laten horen, samen met hen, als vanouds, rocking en al!

'Thanks Brotha's and sista, for the support, for some long nights, for some looooong waiting, but for some really good shit! Love u!!!!!!!!!!!!!,
-----------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben weer even uit de running geweest, en eigenlijk ook nog niet helemaal terug. Na een flinke kou gepakt te hebben, en goed ja ik weet ook wel wie krijgt die niet ooit ook al ben je gezond, op mijn toch al zo zwakke weerstand, ben ik flink even gevloerd geweest. En om de dag wisselt het eigenlijk. Soms gaat het, niet goed maar het kan ermee door, maar dan de volgende dag lopen alweer die rillingen over mijn lijf, kan ik niet praten van de pijn in mijn keel en lijkt het alsof een circusartiest duizend vlammen in mijn longen blaast. En dan die morgen's.... pffffff, iedere morgen word ik nat en lef wakker, heb ik het ijskoud, kriebelt mijn keel als een gek, en het slijm in mijn longen valt niet bij te houden, om de 5 seconde komt er wel weer een kwakje uit. Een kwakje? Een kwak. En als dat nou zo makkelijk zou zijn, nee dus, want het is zo taai dat het er nauwelijks uitkomt en ik zo over mijn nek ga omdat het zo vies is. Sorry voor de o zo duidelijke beschrijving, maar ach de morgen is voorbij, dus het ontbijt hebben we al gehad!

Maar waar ga ik nu met deze klachten naartoe? Kijk de huisarts is geen optie, die weet te weinig af van mijn ziektebeeld nu, dat ie me toch doorstuurd naar mijn huidige arts. En dat vind ik dan persoonlijk weer geen optie, want daar krijg ik geen gehoor. En ik moet er al helemaal niet aandenken om met mijn kwade kop voor diegene daar te gaan zitten en aan te horen dat ze eigenlijk nu niet veel kunnen doen. Ik bedoel, ik trek al anderhalve maand aan de bel, ik heb al talloze mailtjes gestuurd, al anderhalve maand lang, maar geen 1 keer is de telefoon bij me gegaan, of ben ik uitgenodigd voor een afspraak, omdat het misschien toch wel eens slim is om even te kijken.... Nee, ze doen het zo maar. Das lekker makkelijk. En wanneer het zodadelijk vanzelf (weer) een keer escaleert dan zien ze wel weer. Ik ben boos, teleurgesteld, en de tranen schieten vaak genoeg in mijn ogen, maar toch moet ik verder. En zo heb ik zelf al mijn medicijnen verhoogd, ben ik begonnen aan een prednisonkuur, en probeer ik maar wat ik proberen kan. Een beetje mijn eigen dokter zijn. Maar toch is dit niet fijn. Je eigen leven zo in handen hebben. Zonder dat iemand je daarbij helpt. Zonder dat je daar hulp bij krijgt. Je kent je eigen lichaam het beste, maar schijnbaar ken ik het niet goed genoeg om mezelf te kunnen helpen.

Heb ik de laatste dagen toch nog wel wat leuke dingen gedaan. Lekker aan het water gelegen. Wezen shoppen!!!!!!! Met mijn lieve mama, en met Justin en Aukje. (Lang geleden, is het lang geleden .... =D =P) (Ik denk dat ik nu ongeveer wel mijn hele garderobe heb voor Malgrat. =D) Terrasje gepikt, met regen toe. Overheerlijke loempia's gegeten met zoete saus! En vandaag weer na lang, tijd doorgebracht met die waar ik ook heel goed mee heb moeten praten. Er zijn de laatste tijd heel wat dingen gebeurd, fijne dingen, dingen waar ik ook helemaal achterstond. Maar ik zie nu wel in, dat ik (deze) bepaalde dingen ook moet leren laten wil ik serieus keuzes gaan maken. Eigenlijk vind ik het heel moeilijk, en hij ook. Maar we moeten op 'n bepaald punt toch weten waar we staan en hoe. En ik voel me schuldig tegenover twee partijen. Omdat de 1 meer krijgt dan de ander, en ik juist die ander nu juist meer moet geven. Een kans o.a. En ik ben nou eenmaal niet zo ingesteld, dat ik zonder ook maar enig schuldgevoel ga snoepen van 2. AUKJE!!!!!

Maarrrrrr ook vandaag hebben we weer gelachen. Lol gehad. In een deuk gelegen om niks. En elkaar te vaak aangekeken en zonder ook maar iets in de lach te schieten. Samen weer eens gegaan naar dat wat hij werk noemt (=D). En we hebben, aldanwel samen met Justin, mijn liefste Tina, Flav, Tiz, en Dees, een cola en een tosti gepakt op wat ik al eerder schreef, op mijn TROTS!

Aankomend weekend Footloose, zondag mijn beste fliendinnetje jarig, en maandag de Musical Awards. Dat word weer keuzes maken!!!!!!!!!!

Dikke kus!

5 opmerkingen:

  1. GEFELICITEERD!!!!!! Ik heb het je gisteren natuuuuurlijk al wel gesmst en effe doorgebeld maar dan toch nog even zo want ik kan het niet genoeg zeggen!!!! Jullie zijn de liefste en ik sta vooraan dat weet je, wanneer het weer zover mag zijn voor je, en dat komt lieve schat, echt waar, dat komt!!!!!!!!

    ik word zelf ook wel heel nerveus hoor van dat wachten. ik snap ook heel goed wanneer je volgende week erzo tegen opziet. maar je mag je best laten kennen hoor, boeien dat ze voor je zit en de hele laag over zich heenkrijgt. DUH!

    Je bent wel een doorzetter, je laat het er niet zelf bijzitten en probeert van alles...... wat dan ook, hoe dan ook. KNAPPERD!

    Nou vrouwke, misschien niet tot morgen maar dan wel tot deze week! En we belluuuhhhhhhhhhhhhh!!!!!! :D Dikkeee kussssssssss XxX Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief schatje, ik hoop dat je toch wel een klein beetje genoten hebt gisteren met me. Ik vond gewoonweg dat we het ook wel eens mochten vieren hoor! Kom op, je hebt er zo hard voor gewerkt, jullie allemaal, en dat is zo knap gezien de omstandigheden. Ik vond dat dat wel een tosti en een cola op waard was! Ennn... natuurlijk vond ik het erg leuk dat je weer als vanouds even met me meeging naar het werk. Ook al kwam Justin je brengen =D

    Gefeliciteerd lieverd... ik ben zoooo trots op je, ongelooflijk, en wat heerlijk om jou ook zo trots te zien, echt!

    Ik ben met alles trots op je, en alles wat er is gebeurt en nog komt, je doet het gewoon goed, prima.

    Zie je maandag? Hope so!

    Kus,
    J

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Chris, ik zou het wel weten: een ander ziekenhuis, en een beetje snel het liefst! Dit schiet toch niet op? Ik zou voor jezelf kiezen en je biezen pakken. Ik zou er ook niet te lang mee wachten, want dat kost je gezondheid.
    Suc6!!

    Liefs Mars

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meiske toch, ik zei het je gisteren ook al he.... ik weet niet of het een goede keuze is of niet, maar of je je eigen er mee gaat helpen om volgende week toch naar die dokter te gaan, ik weet het niet hoor. Waarschijnlijk word je alleen nog maar kwader als ze je weer zo naar huis sturen zonder daar waar je beter van word. Waarschijnlijk ga je er ook nog minder van in je vel zitten ook en dan hebben ze dat weer om tegen je te gebruiken.

    Ik vind het heeeel erg fijn dat wij je af en toe eens op andere gedachten kunnen brengen, gewoon even lekker plezier hebben zonder al dat gesjok onder je armpjes, maar ik blijf erbij, ik hoop dat 24 juni voor je doorgaat en dat je eindelijk gehoord word!

    O enne.... GEWELDIG! You know what ;-).

    Liefs,
    Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee lieverdje!

    Ben ook onwijs trots op je, en de titel ...die vind ik zo goed bij je passen. Mag ik dan ook aan je vragen wie hem heeft verzonnen? hihi! Op vakantie gaan we er eens goed op proosten! Ik denk dat het voor iedereen het lange wachten waard is,want wat zijn zij zonder jou??? Ze hadden je niet voor niks nodig toendertijd hihi :) Jullie en met name jij mogen trots op jezelf zijn.

    Ik hoop dat je snel bericht van Utrecht krijgt, zodat je daar terecht kan. En ik hoop heel erg dat ze je daar kunnen helpen, en dat ze je daar horen. Want dat laatste is ook erg belangrijk :). Als ze je in huidige ziekenhuis niet willen horen/helpen dan het maar overgeven aan een ander die het wel wil, en ook KAN.

    Footloose was super he meis?!?! Vond het dan ook weer geweldig om met je het theater in telopen. Het was al zoooo lang geleden. En het was je gewoon gegund. Ik was niet de enige die van je aanwezigheid genoot ;) . Ik zag meerdere trotse gezichtjes! Hihi.

    Ik hoop dat je morgen kan gaan,
    Daar ga ik voor duimen.

    Dikke kus!
    Je zussie.

    BeantwoordenVerwijderen