zaterdag 13 juni 2009

Stop de tijd

Stop de tijd. Ik wil niet dat vanavond, straks weer morgen word.
Dat dit moment ooit tot een ver verleden wordt.
Ik wil het nooit meer kwijt.
Stop de tijd.
Het leven bracht ons samen, op dit punt vannacht.
Ik heb ervan gedroomd maar ik had nooit verwacht.
Dat elke stap en elk besluit,
dat ik tot nu toe nam, mij leiden zou naar hier.

Met jou.
Vanavond.
Lijken alle sterren op de juiste plaats te staan.
Zo dicht bij jou,tot de zon komt.
Ik wil dit nooit meer kwijt.
Stop de tijd vannacht.

Kijk me aan.
Zorg dat dit moment nooit meer verdwijnen kan.
Dat met elke geur of blik, het weer verschijnen kan.
Hoe je nu ruikt en hoe je lacht.
En hoe ik me nu voel.
Prent het in m'n hoofd
en druk het op mijn hart.

Soms zou je willen dat je de tijd kon stopzetten. Zou je willen dat die duizend vlinders niet stoppen met vliegen. Dat je je altijd zo zou kunnen voelen als op een bepaald moment. Onverwachts. Als een kind. Onbezorgd, vrij, en niet denkend aan wat zich daarbuiten allemaal bevind. De zon die opkomt, als een kleine straal door de gordijnen heen, een moment waar je samen zo van kunt genieten maar ook een moment wat je na zo'n nacht eigenlijk nog liever niet ziet gebeuren. Je kijkt niet op de klok, geen minuut. En al voelt het niet zo, liggend bij elkaar, in elkaar's armen, telkens kort slapend om maar niets van elkaar te hoeven missen, de tijd vliegt toch voorbij. En sneller dan we willen. Sneller dan de tijd eigenlijk gaat. Waarom, waarom duurt de tijd alleen lang wanneer hij niet lang moet duren. Ik wil dat dit moment, dat deze tijd oneindig duurt. Ik wil erin blijven. Zo mooi.

3 opmerkingen:

  1. Hihi, wow. Supermooi geschreven. Ik lees dat je een fijne tijd hebt gehad.

    Vreemd is dat he? Dat als iets leuk,fijn en mooi is de tijd snel gaat. En wanneer iets saai is het zo lang duurt. Ik wou ook zo vaak dat het andersom was. Fijne en mooie dingen duren altijd te kort. En vervelende dingen VEEL te lang.

    Soms moesten we dingen kunnen veranderen, zoals dat bijv.

    Dikke kus!
    Ben blij dat je zo genoten hebt,

    Xxx Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het midden van de kamer
    Even voor vijf
    De ochtend streelt de ramen
    Jouw lichaam m'n lijf, als ik naar je kijk

    Met om me heen geslagen benen
    Je hand op m'n zij
    Durf ik niet meer te bewegen
    Anders gaat dit moment voorbij

    Hier wil ik zijn, nu en altijd
    Laat de morgen niet verschijnen
    Dit is m'n lot, alles klopt
    Stop de tijd, de werkelijkheid

    Onder zachtjes stromend water
    Net over tien
    Speelt het zonlicht met je haren
    Zo mooi heb ik je nog nooit gezien

    Hier wil ik zijn, nu en altijd
    Laat de morgen niet verdwijnen
    Dit is m'n lot, alles klopt
    In de nacht gaan wij verschijnen
    Zo is het goed, dit is genoeg
    Stop de tijd, de werkelijkheid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, Jesse en Chris. Sluit prima op elkaar aan. Net als zaterdagavond.... haha denk ik zo maar even he?!?!?

    Hihi.

    XxX Dee

    BeantwoordenVerwijderen